onsdag 18 november 2009

Just bring me ice cream and all is well

Tänkte bara berätta att jag nu officiellt har förlåtit min karl för hans klantsvar på mitt förslag att baka cupcakes några veckor sen.

Och varför förlåter jag en sådan kalastabbe? Jo:

A) för att jag är generös, det står i min presentation och stämmer faktiskt.
B) för att jag inser att det var tidigt på morgon och han inte var tillräckligt vaken för att tänka sig för ordentligt.
C) (sist och viktigast!) han har hämtat Ben&Jerry's New York Super Fudge Chunk-glass från butiken enligt beställning UTAN att tjafsa och sa dessutom att jag får äta upp den helt själv. That's what I call redeeming yourself.

Han har dessutom lagat god mat som vi strax ska förtära i sällskap av gott vin och film.

Och de levde lyckliga i alla sina dagar. Slut.

P.S. Nu är det så att han egentligen har körövning idag men skolkar. Slight change of plans. Det harmar bara riktigt pikilite att jag inte får sitta i soffan för mig själv och titta på en massa avsnitt av Capri och lite Greys Anatomy och lite Mentalist och äta min glass utan att någon tittar på. Alltså bara riktigt pikupikulite. Mest är jag glad för att vi har en mysig hemmakväll tillsammans mitt i novemberstressen. Det är sällsynt med sådana kvällar i november, ska ni veta.


2 kommentarer:

CillahMedK sa...

Det var ett fint inlägg.

Prinsessan Heidi sa...

Tack söta :) Hoppas du själv orkar i novembermörkret och GRATTIS till den färdiga gradun!