fredag 22 augusti 2014

Mitt stundom förträffliga jobb

Tömning av faffas och fammos bostad, del 678: i förrgår bar faffa och jag ner det sista, alltså det absolut sista, och stuvade in det i vår bil. Nu ryms det inte en nål mer i vårt förråd, och samma gäller arbetsrummet och linneskrubben. Loppisförsäljningen börjar om en dryg vecka, tills dess ska jag på något sätt hinna fixa prislappar på flera kubikmeter stuff.

Men just nu är det inte det som står högst på schemat. Som bäst håller Trados på att starta och öppna regeringens proposition RP xxxxxx som jag ska ha klart översatt och kontrolläst på tisdag morgon. Jag förstår ingenting av texten, jag svär, ingenting. Det handlar om den finansiella marknaden, och banker, och överföring av tillgångar och ställande av säkerheter, men alla dessa saker heter något annat fancyschmancy som ingen annan (ingen annan än möjligtvis ekonomiexperter) har hört förut.

Det är idag detta ska öppna sig för mig, och det är så spännande att jag knappt kan bärga mig. Icke.

Avundsjuk på mig just nu? Nä, trodde inte det heller.

Inga kommentarer: