onsdag 6 augusti 2014

Jag är vid liv

Alive and kickin', ifall ni var oroliga. Men det här bloggandet, det hör inte sommaren till. Blogglusten föredrar det urbana livet, om vi säger så. I samma stund båten tar iland på holmen blir det fullständigt ointressant att närma sig datorn överhuvudtaget, och om man gör det är det högst motvilligt och under det striktaste tvång.

Å, dessa långa somrar. De är ju ett helt annat liv, som en parallell dimension. Det är skönt, men det gör mig väldigt rastlös i längden. Saakeli, mission failed. Jag skulle ju slappna av. Men det gjorde jag ju, det gjorde jag verkligen! Jag slappnade av och levde i ögonblicket, iakttog löv och insekter och tittade inte på klockan. Lät i allra högsta grad bli att befatta mig med något som ens luktade "projekt", för sånt är lite farligt för människor som jag. Men dylikt klarar jag bara av i en vecka eller högst två.

Nu sitter jag på Café Sirius i hjärtat av Åbo, det finns människor och röster omkring mig, staden är obeskrivligt ljuvlig i sommarvärmen och jag fattar just nu hur mycket jag har saknat Åbo och vårt Åboliv. Nu är vi här igen!

Inga kommentarer: