måndag 27 maj 2013

Majflickan

Ja, det har sannerligen lossat på många fronter. En av dem är att Lumian och datorn äntligen talar samma språk. Sisådär en månad tog det. Igår satte jag mig i soffan och bestämde att nu fixar jag det här. Tröskeln har varit hög, förstår ni. Jag + teknik = långt ifrån sant. Vi snackar ljusår här. Fast sedan det fleraveckorshelvete som jag numera kallar för Finalehärvan (vilken jag eventuellt nystar upp i ett kommande blogginlägg) så har jag faktiskt tagit mig själv i nackskinnet och skärpt mig lite. Och ser man på: en enda gång behövde jag fråga hemmagurun Johan en sak, och det var dessutom bara en pyttesak. Så tekniken, du och jag har nog en chans ännu.

Vilket tar oss till saken: Det är ingalunda så att jag har varit så upptagen med flyttlådor/skoluppgifter/tenter/jobb/allsköns tjosan att jag inte har hunnit fota med den nyförvärvade Lumian. Här följer bevis:

Första Houtskärhelgen i år. Traktorn kom jättenära!

Morsdagspresenten från dagis: ett armband av träpärlor i alla möjliga färger som Julia själv hade valt. Modershjärtat klappade ömt och glatt.

Hur gör man tummen upp nu igen?

Vitsippor!

Dagis hade andakt och vårfest i skogskyrkan bakom Honkapirtti. Vi var totalt oförberedda men fick sitta med Bitte, William och twinsen på deras filt. Kolla vilka fina bilder hon har lagt upp!

Mums, farsan.

Ska jag ha den här på hjässan? Okej, men jag ska undersöka den först.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men åh, vilken söt liten Mini-Heidi det har blivit av den lilla prinsessan! Härliga foton!

Prinsessan Heidi sa...

Tack, ja hon är nog en finis :) Och jag måste säga samma i kvadrat om er härliga lilla "gubbe" (haha, den där kepsen var klockren asså) :D Kram!