onsdag 29 maj 2013

Sega prinsessan

Seghetens tunga bojor har verkligen rasslat fast runt mina lemmar idag. Du milde, så kroppen är tung. Aldrig har jag kommit så nära totalvägran som imorse då klockan blev stigupp. Jajamen, idag betalar vi för de senaste dagarnas "få det att lossa"-iver. Men det är okej, det var det minsann värt.

Vi hade faktiskt trevligt middagssällskap igår, Houtskärköpmannens äldsta dotter med pojkvän. Mina ögon lyste upp när jag hörde att han är i byggbranschen. Altanbygge nästa vår, it's a fact! Och hon är en verklig barnviskare. Julia, som annars brukar vara ganska blyg särskilt i början av en ny bekanskap, var såld på fem sekunder. Inte konstigt att Emelie jobbar med barn, det är så hennes grej. Anyhoo, tiden flög och Julias läggdags kom och gick och vi snackade och förbättrade världen och hade urtrevligt. Åh, vad sånt här behövs ibland! När gästerna hade gått hem var det dags för mysdisk, känner någon igen sig? Nähe, ni har alla diskmaskin? Nå att mysdiska går ut på att man sätter på mysmusik, plockar all disk prydligt vid diskhon, tar eventuellt förkläde på, tappar vatten med diskmedel i diskhon så där som på mommos tid, och så diskar den ena och den andra torkar eller lägger upp i torkskåpet. Man kan också småpussas lite mellan varven, om man vill.

Nå e vi gulliga eller e vi nä? Jaja, ibland orkar man mysa och vara gullig och det är jätteskönt. Andra dagar är man seg och trött och vill helst av allt dra täcket över huvudet. Hurudan dag har ni idag?

1 kommentar:

Christa sa...

Haha mysdisk, I love it! På vår stuga i Snappertuna sparar vi all disk tills det inte finns så mycket som en endaste ren gaffel kvar och diskar allt vid utomhusdiskbordet i solen. Det är en ganska trevlig sysselsättning.

I lördags var jag på villan i Öja och erbjöd mig att diska efter maten, varpå Inkki förklarade att hon "älskar" att diska på villan och att det inte kommer på frågan att någon annan gör det.