onsdag 13 mars 2013

Life is a merry-go-round

Det här livet som musiker och musikstuderande består av projekt, på projekt, på projekt.

Just nu försöker jag administrera min tid bäst jag kan så att jag har plats i kalendern för, bland annat: den tid det tar att skriva en presentationstext som producent för Florakörens nya skiva som jag givetvis tycker att alla ska köpa minst tre exemplar av och ge åt vänner och släktingar för den är helt jättebra (och fatta, jag är skivproducent. Det låter helt sanslöst coolt), på tre språk; all övningstid som går åt till scenshowen "Kun sanat eivät riitä - Suomalaisen musiikin historia alle tunnissa" som konservatoriets elever gör med finansiering från Utbildningsstyrelsen till Barnens musikfestspel (vilket innebär att vi har en regissör, kostymer och maskering samt personliga assistenter med alla klädombyten. Även det känns oerhört coolt); den övningstid som går åt till Camerata Aboensis kommande projekt, bl.a. medverkan under passionsandakterna i domkyrkan, all övningstid som går åt till att lära mig den franska liedrepertoaren plus några andra grejer, all övningstid som går åt till att träna piano och komp och vokalteknik... och så finns det uppgifter som aldrig blir gjorda. Och allt det här ska jag göra då jag inte jobbar, är på lektion eller är med familjen.*

Ja, detta är mitt liv, och jag älskar det.



Sigynsalen på mitt andra hem Åbo konservatorium, där vi tränar musikshow

Hemhemma äter vi russin.



*Nämnde jag att jag också skriver blogg?

Inga kommentarer: