måndag 30 april 2012

hemma bra men hemhemma bäst

Om några timmar är denna underbara semester i Torrevieja slut och Sessan och jag påbörjar vår odyssé av tre flygresor med slutdestination Åbo. När jag lämnar Torrrevieja, mitt andra hem, känns det alltid lite overkligt att jag egentligen bor i ett land uppe i kalla Norden. Är det inte här jag bor, de här gatorna jag korsar varje dag, det här språket jag talar i butiken? Det är så märkligt. En ganska stor bit av min identitet finns här. Åren går, men den finns alltid kvar när jag kommer tillbaka hit.

 Alltså det känns lite konstigt och himla fint att få ha någonting kvar på det här sättet.

Fast nu är jag redo att åka hem, alltså hem. Imorgon vaknar Sessan i egen säng och undrar "wtf?". Då säger jag: "estamos en casa, corazón".

Inga kommentarer: