lördag 3 mars 2012

ett litet mirakel har skett i England

Jag har blivit faster en gång till! Jubelskutt! En liten flicka blev det, fast hon är faktiskt inte så liten. Nästan fem kilo, eller hur det nu var. Denna klimp har då min svägerska, som nog är lite tuff, klämt fram hemma i bassäng, utan epidural. Jag måste ju beundra henne lite. Fast i samma veva konstaterar jag att detta att föda utan epidural är inget ideal eller något mål att sträva efter, så som jag ser det. Hade det varit jag hade jag nog sagt "hit med knarket" ganska fort. Nu när jag har upplevt en förlossning och vet vad jag tål. Vilket är ganska mycket, men det omfattar inte en förlossning utan ordentlig smärtlindring.

Haha, här sitter jag och bearbetar min förlossning fortfarande. Vem orkar läsa mer om detta, liksom?

2 kommentarer:

Cam sa...

okej här komer en kollektiv kommentar från mig och Niklas: HOLY MACARONI! jeesus herregud hur i hela världen klarade kvinnan det där?

hälsar Hit Med Alla Droger Som Tillåts

Hanna sa...

härregud härreguuuud. tycker 2,8 kg MED smärtlindring var alldeles tillräckligt.