onsdag 25 januari 2012

Globetrottern slår till igen

Planering, planering. Vad planeras? Jo: resor, wuhuu! Jag är helt planeringshög (det är morsan också, alltså ni borde se hennes mejl à la reseplaneringshitler. The woman knows her shit.).

Efter påskveckan ska vi till London och sen ut på den engelska landsbygden och hälsa på brorsan. Mamma kommer från Spanien också, så vi har barnvakt medan vi turistar. Kan det bli bättre? Åh, det är evigheter sen jag har varit i London. Där finns dessutom mycket, mycket kära vänner som jag ser fram emot att få träffa. Och brorsan med familj träffar vi alltför sällan, likaså min mamma.

Men jag sa resOR, visst? I pluralis. För här tänkte jag så här: jag är mammaledig fram till juli. När har jag annars så tomt i kalendern att jag kan fara och färdas helt som jag vill? Svar: hö, nå aldrig. Men Sessan då? Nå hon hänger ju med, förstås. Alltså åker vi från England raka vägen till Alicante med mamma och stannar i nästan två veckor. Oh joy!

Sen lär det också bli ett äventyr på egen hand i oktober... men mer om det någon annan gång.

Inga kommentarer: