söndag 27 november 2011

Vad en prinsessa sysslar med en söndagmorgon

En prinsessa som har vaknat halv sju, ammat sin lillprinsessa, sett ett avsnitt av en TV-serie och gosat med sessan, ammat igen, lagt gullungen att sova och sedan bakat scones (som blivit lite mer än lovligt guldbruna, as in nästan vidbrända) kan föreslagsvis skriva ett blogginlägg och ladda upp några bilder:

Klockan är nio på morgonen.
Eftersom naturen tycks ha glömt att tända solen så har jag tänt min solljuslampa.



Så här går det när man är sysselsatt med att ladda upp bilder och glömmer att sätta ny tid i timern efter de första tio minuterna i ugnen.




Till söndagsfrullen dukar jag alltid fram finporslinet. Det finns en tekanna i samma serie som kopparna och en av dessa dagar ska jag äga en sådan. Och brygga te i den på söndagar. Det ska jag.



Dagens första tupplur



Den bloggande mamman (hon som skriver blogginlägg med en hand)


1 kommentar:

Marie sa...

Aaaah, dagens första tupplur... Det ligger nog nåt magiskt över den :)