söndag 20 november 2011

efterlängtad känsla

Är nyss uppstigen från yogamattan. Fem solhälsningar och en vaddetnuheter-asana blev det idag. Ladies and gents, I'm back! Eller åtminstone på väg. Åh vet ni, känslan av att ha kommit över tröskeln. Helt obeskrivlig.

Det började på onsdag, jag kände att nu. NU. Det blev tre solhälsningar, mer orkade jag inte. Men jag bestämde att hädanefter lägger jag till en solhälsning eller en asana för varje gång. Så nu är jag uppe i fem solhälsningar och känner mig jätteduktig. Vilket är helt fel, enligt yogafilosofin ska man inte jämföra sig, varken med andra eller med sig själv. So shoot me.

Jag har nyss fattat en sak: det är inte så att kroppen behöver återhämta sig efter förlossningen. Den behöver återhämta sig efter det, plus en hel graviditet. Inte att undra på att mina stackars muskler kvider. Ååh, va skönt!

Inga kommentarer: