måndag 10 oktober 2011

inkubatorn vid datorn

I lördags gjorde jag ett experiment: långpromenad, dammsugning, bastu. Nada. Det enda jag åstadkom var att komma upp i varv så i den milda grad att nattsömnen förstördes totalt. Okej, okej, jag fattar. Det finns inget jag kan göra. Nog visste jag egentligen det. Så igår hade vi en riktigt slö söndag med en massa TV, och i natt har jag sovit gott igen, halleluja. Klimpen också. Den verkar må bra, rör sig ungefär som hittills fast kvällssparkarna har blivit ännu kraftigare. Nu när jag har gått över den beräknade tiden har de poängterat extra mycket att jag ska följa med bebisens rörelser och vara extra uppmärksam på förändringar. Om jag misstänker något ska jag GENAST RINGA. Tackar tackar, nu är jag både otålig och paranoid.

Dagens program: dejt med J på Logomo i eftermiddag. Livet som sysslolös inkubator räddas av det lokala kulturutbudet än en gång. Fy farao de där svenska sidorna förresten, jag blir förbannad. But let's not go there. Really, let's not.

Inga kommentarer: