fredag 7 oktober 2011

observationer

En observation, som påminnelse till mig själv: det är okej att ta två bitar tårta till efterrätt när du är gravid, sötnos, men senare kommer du inte undan lika lätt. Det finns annat här i livet än socker.

En ytterligare observation: lunchdejt på stan med god vän gör livet bättre, i synnerhet om man får träffa en ytterst charmant guddotter på köpet.

Och till sist en observation om Galna Dagarna på Stocka: det kan ju vara stressigt värre. Trångt, råddigt, hett, långa köer, störande högtalarprat, kollektiv köphysteri. Stackars shoppare, ju. Varför tycker vi att det är roligt? Nåjo, vi vet väl alla vad det går ut på. Vi får tillfredsställa vårt eviga sug på att fynda. Låt kunderna känna att de har en enastående och flyktig chans att hitta något de annars inte skulle få tag på och att de kommer billigt undan, et voilà. Det är en illusion, men en oemotståndlig sådan.

Alldeles, jag var och turistade lite på Galna Dagarna igår. "Turistade" är ett bra ord eftersom jag liksom bara seglade fram i min lilla preggobubbla utan att försöka det minsta att vara med i andan. Trots det är prinsessan nu med extern hårdskiva, och det var på tiden. Även den här slank med. De hade dessutom Anton Berg-choko så nu finns det två askar Plum in Madeira som är öronmärkta för dagarna på BB. Inte så tokigt för någon som inte ens försöker, anser jag.

Inga kommentarer: