måndag 26 september 2011

Vecka 40

Okej, nu. Äntligen. Nu är jag befriad från alla program och plikter förutom att föda det här barnet. Det finns inga fler engagemang att hålla fast vid så nu spelar det ingen roll när det händer. Jag kan ta varje dag som den kommer, göra det jag känner för och ta det lugnt. Detta är all den fysiska och mentala förberedelse jag känner att jag behöver. Jag har en symaskin och fina tyger att leka med, en trave med inredningstidningar, min dator, böcker jag ser fram emot att läsa, en massa mat i frysen, en massa filmer på hårdskivan. Krafter att gå ut och röra på mig. En karl i full Support and stand by mode och som är lika lugn och förväntansfull som jag.

Allt bra här, med andra ord.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Åååh så spännande Heidi! Tänk att det redan är slutet av september! Jag tänker på dig och er massor och ser framemot att höra glädjenyheten sen när det är dags :) Hör av dig om du har lust att skypea nu när du ännu väntar, mitt användarnamn är jonnarae och är väldigt flexibel med tiderna nu när jag ännu är arbetssökande... Stor kram vännen, saknar dig!

Cam sa...

Härligt med så spännande grejor, åh vad jag är nyfiken på att få träffa er lilla sedan! Och så härligt att du mår så bra och har en massa ork fast du är i vecka 40, hoppas jag också får ha det så! stor kram :)

Marie sa...

Härligt! Låter som om du är en av dom som klarar av att "njuta" den sista tiden av graviditeten! Passa på att göra just det du vill just då du vill det, och se till att få den uppassning du är värd! Den här veckan handlar bara om dig!:)