torsdag 29 september 2011

Dagen D

Det lär hända något imorgon. Det står så i alla mina FPA-papper. Än så länge känns det dock ganska osannolikt. Jag tänker faktiskt trotsa det magiska datumet och gå på bokmässa. Fast jag tar nog Väskan med i alla fall.

Största nyheten är ändå att första mammadagpenningen kom igår. Fattar ni hur konstigt det känns att bara pengar utan att lyfta ett finger för att tjäna in dem? Jag är inte uppvuxen i denna kultur av bidrag, stipendier och studiestöd. Spanska studerande antingen jobbar vid sidan om studierna eller får pengar av mamma och pappa. Så jag jobbade. Inget studielån heller, helt okänt koncept där borta. Börjar så småningom fatta att det här är något att vara stolt över. Det är bara lite svårt att vara stolt över något som man inte har haft någon makt över. Jag menar, det fanns inte riktigt några andra alternativ. Jag tyckte att det var helt naturligt.

Hur som helst, bara att vänja sig nu. Det känns onekligen lite lyxigt det här.

Inga kommentarer: