lördag 13 augusti 2011

I mitt huvud just nu

Några helt random observationer:

- mitt hår upptar en hel hylla och en hel låda i badrumsskåpet,  plus största delen av hyllan för duschgrejer. Hade jag inget hår skulle det frigöras en massa utrymme. Men vad vore ett liv utan hår? Jag har en kompis som vet, och det lär ha varit ganska jobbigt. Men hon fick det tillbaka, tack och lov.

- ett paket näsdukar och en vattenflaska kommer väl till pass om man sitter på en bänk på gågatan och äter glass på pinne, och glassklimpen råkar trilla av pinnen och falla ner på bröstet. Bara att lägga glassen i en näsduk; sen tar man en ytterligare näsduk, fuktar den med vatten och torkar bort fläckarna, och så äter man upp glassen med pinnen. Allt medan roade panschisar (som sitter på de andra bänkarna) tittar på.

- tygrester är beroendeframkallande. Det börjar med att man köper en restbit för något ändamål. Plötsligt vill man ha mer, och mer, och mer. Det slutar med att man har en hel hög med tygbitar i alla möjliga färger och mönster som man inte vet om man någonsin kommer att använda. Men det går inte att slänga dem, för de är så fina.

Nu ska jag sy lite. Hej.

Inga kommentarer: