fredag 12 augusti 2011

pengar köper inte lycka - eller jo det gör de visst, om man använder dem rätt

Hörni vi har blivit lite galna, vi.

Jag menar, under det senaste året har vi inrättat babyfond och sparat och hushållit med pengarna på alla möjliga sätt (för mig har det inneburit en viss livsstilsförändring, för min frugala make har det varit business as usual). Och nu, när det är typ en och en halv månad kvar tills Livet Med Bebis börjar, så hittar vi plötsligt på att:

a) beställa badrumsrenovering
b) gå på DYR middag för att fira bröllopsdagen
c) skänka oss själva en resa till Thailand (tack, CityDeal!)*

Haha, nu missbrukar jag formen "vi" igen. De två sista punkterna var faktiskt helt och hållet min idé.

Innerst inne känns det ändå helt rätt att strunta i ekonomin och njuta när chansen kommer. Pengar som bara sitter på ett konto ger inga bestående minnen, de gör inte livet rikare. Fast en liten buffert är onekligen aldrig fel. Bara att börja om.

*Alla som får CityDeal-erbjudanden på mejlen kommer kanske ihåg den senaste Thailand-grejen? Måste bokas före juli 2013, gäller en veckas vistelse på lyxhotell för två personer, barn under 12 bor gratis. Inkluderar INTE flyg.

Inga kommentarer: