tisdag 16 augusti 2011

Ajöss till det fula

Namnamnam. NAM. Jag har just ätit två portioner risgrynsgröt med röd mjölk, kanel och socker. Nu är det trångt om saligheten i magen, kan jag berätta.

Det har regnat hela dagen idag (svampentusiasterna jublar). Vi har varit sysselsatta med att tömma badrummet på allt utom WC-stol, handfat och kran. Imorgon ska allt bort, de vedervärdiga kaklen inbegripna. Dessa kakel, tänk att vi har levt med dem så länge. Jag HATAR dem ju. På allvar, vem är så snål att den använder kakel i helt omatchade färger och mönster bara för att det är billigt? Vid närmare eftertanke måste de här kaklen ha varit helt gratis, de är så in i norden fula. Jag skulle inte använda dem även om jag fick betalt. Tvi.

Om två veckor har vi förhoppningsvis ett nytt, fräscht, SNYGGT badrum. Förväntan vet inga gränser.

Inga kommentarer: