onsdag 22 juni 2011

senaste heta grejen?

Den här dagen går in i prinsesshistorien som Dagen då prinsessan stiftade bekantskap med Trados Studio 2009. Prinsessan har hittills använt ye goode olde Trados 2006 och helt nöjd har hon inte varit, men så länge allt har fungerat har hon varit helt till freds. Vad anser då prinsessan om Nya, Heta, Förbättrade Trados 2009 som ska göra översättarens liv ännu lättare och bättre?

What a load of crap.

Säger jag.

Alltså på riktigt.

Är det här ett verktyg tänkt att hjälpa översättaren, eller någons idé om sabotage genom tidsslöseri? Saakeliperkele.

Hahaha, så här måste jag få avreagera mig varje gång jag tvingas lära mig något nytt, för allting som har med datorer att göra är ALLTID bara skit i början. Fast jag anar faktiskt att min ursprungliga reaktion just i detta fall inte är så långt från verkligheten. Användarvänlighet? I just don't see it.

Nåväl, det var inget som lite Mövenpick Swiss Choc inte kan bota. Tacka vet jag glass. Alltså jag måste säga det igen. Tacka vet jag glass.

Inga kommentarer: