lördag 16 april 2011

sábado en Torrevieja

Atjoo! Hostfasen börjar vara över, gudskelov, men du e de dags för sduvfasen.

Igår hade vi socialt program här hemma och idag har jag socialt program i form av picknick med kompisarna, och jag tyckte att båda sammanhangen krävde mockarutor, så igår bakade jag mockarutor hela förmiddagen. Ovan som jag är vid snabbkafffe (av någon outgrundlig anledning dricks det snabbkaffe i det här hushållet istället för grönt te, som vanliga människor gör nuförtiden) blev smeten lite väl kaffestark, men resultatet blev ändå bra och rönte mycket uppskattning. Särskilt roligt var det att se med vilken ingivelse och andakt Little Miss, 3 år, skedade i sig mockaglasyr och smetade choklad i hela ansiktet i samma veva. Choklad gör ju som bekant gott både ut- och invändigt. Hon befinner sig i en blyg fas just nu och ville knappt hälsa på mig när de kom, men satt sig ändå i soffan bredvid mig. Sekunder efter att hon hade ätit upp det sista av glasyren och ställt undan resten var hon öppen och uppspelt, och skrattade hysteriskt åt precis allt jag hittade på. Som sagt, mockarutorna blev lite väl kaffestarka, hehe.

Ikväll kommer Big Sister och Little Miss på sleepover. Då ska jag anstränga mig och prata enbart svenska med Little Miss, igår fuskade jag. New day, new rules.

Inga kommentarer: