fredag 1 april 2011

födelsedagen

En födelsedag som tillbringas som vilken vardag som helst får trots allt en rejäl guldkant. Här är några exempel:

- Man blir överöst med gratulationer på fejan hela dagen, och det är jätteroligt. Man blir ju ba jätteglad. Länge leve fejan!
- Man får trevliga SMS. Dito.
- Man får fina födelsedagskort. Det finns folk som ännu använder posten. Älska att få kort.
- Har man tur får man blommor. Människor som ger blommor är underbara.
- Har man fortsatt tur får man choklad. Älska människor som ger choklad.
- Eftersom man har födelsedag och det ändå inte är vilken dag som helst så lagar man sig lite extra, lägger smink, sätter skum i håret och väljer smickrande kläder så att man känner sig pigg och fin.
- Eftersom man har födelsedag och det ändå inte är vilken dag som helst så unnar man sig kanske en egen födelsedagspresent. Det kan till exempel vara en fa-bu-lös klänning som man ser gudomlig ut i.

Bildbeviset:

Carpe diem-skylt, muahhahaa. Present från svärmor. Tänkte genast på Hanster. Jag, latinnörden och just nu gravida lyckofjanten, älskar skylten. Blingbling-nyckelringen har redan ersatt min gamla nyckelring, den blå spargrisen som jag fick som muta den gången när de nästan gav mig en annan Heidi Peltonens kreditkort på banken. Då när jag ännu hette Heidi Peltonen. Out with the old, in with the bling.

SER ni vad jag ser? Jag ser en underbar, uhuhuuunderbar klänning. Som dessutom är helt perfekt för en tjej med en bulle i ugnen. Happy birthday to me, happy birthday to me, applåd.

Lyxchoko från Åre Chokladfabrik som heter "Tycker om dig...". I say, det blir inte mysigare än så. Hanski du e bäst!

Gissa om jag blev glad när det här damp in genom brevlådan?

Sist med inte minst: blommor. Blommor är lika med lycka. Blommor och underbara människor som ger blommor gör livet lite bättre.

1 kommentar:

Hanna W sa...

Aww, själv e du allra bästaste bäst!! Och oj vilken finfinfin klänning du hittat! Den e ju helt otroligt ljuvlig! Tror jag såg den i ett skyltfönster på Braheg. idag och stod en lång stund och bara beundrade den :)