söndag 3 april 2011

ei näin

Och boobisarna bara växer. Blev tvungen att köpa nya BH:ar igen, den här gången utan skavande bågar och i de upphetsande färgerna svart och vitt. Blääh. Alltså hörni nu modekedjor: blev jag en ointressant tant bara därför att jag blev gravid eller what is the frikkin' deal? Var är alla tjusiga mammakläder och, framför allt, var är alla hotta (men bekväma) underkläder?? Okej, lämpliga kläder finns det faktiskt en hel del av, men inte på mammaavdelningarna. Modet bara råkar vara ganska generöst och trevligt just nu. Och det är tur det. I de flesta butiker finns nämligen ingen mammaavdelning alls. Och de kedjor som har mammaavdelningar har inte sådana i alla sina affärer. Försök bara hitta en enda vanlig klädaffär med mammakläder på Skanssi. Jag försökte idag. Det enda jag hittade vad en sorglig ursäkt till mammahörna på Polarn&Pyret, och de kläderna skulle jag inte ha velat ha om de hade varit gratis. Snacka om anonyma tråkplagg.

That's it Åbo, I give up on you. Får se vad Torrevieja har att erbjuda.

Inga kommentarer: