torsdag 10 mars 2011

feck you very much

Neeeejjj... pust. Puh. Det blev nästan katastrof med översättningsprogrammet men jag landade på fötterna. Hata Trados alltså. Programmet är som vilken kräppig betaversion som helst, fullt av fel. Om jag en dag slipper Trados för evigt tänker jag lagra programmet på en CD (eller vad vi nu använder i framtiden) och BRÄNNA skiten.

Såja, såja. Allt är bra. Dags att steka upp lite leverlåda (med russin, aldrig utan). Mmmm... leeväärlåådaa... me syyylt... drägel... måste... ha... Huj, jag skrämmer nästan mig själv. Månne det går att skrämma J till att hämta något helt skumt från butiken någon dag? Typ en hel ananas eller lingonvispgröt eller något ännu konstigare. Hehehehe. Hihihihi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, du vet väl att leverrätter inte rekommenderas under graviditeten? Men säkert ingen fara att nån gång äta lite.

Cam sa...

whatwhatwhat buggar Trados? jag som alltid trott att Trados är THE shit man ska ha och varit lite småbitter över att wordfast är det enda som går till macen. Men WF buggar faktiskt inte nästan alls, ibland förstås men det är oftast inte så allvalriga buggerier :)

Prinsessan Heidi sa...

Anonym: jo, har inte tänkt äta lever varje dag. Äter överhuvudtaget inte lever varje dag. Inte ens varje år ;)

Prinsessan Heidi sa...

Trados har buggar jo, riktiga feta buggar ibland. Mest beror det på vilken version av Trados VS vilken version av Word man har, vilket ju är smart med tanke på försäljningen av uppdateringar. Därav HATET.
Som tur finns det mycket att glädja sig åt här i livet... :)