fredag 11 mars 2011

at last

JESSS! Veckoslut! Med skitmycket att göra, men ändå. Det går att fixa ett ganska okej veckoslut trots allvarlig brist på ledig tid, bara man har de rätta ingredienserna. T.ex. bastu följt av ostbricka och film på fredag kväll, och fabulöst besök österifrån på lördag kväll. Och visst, det hjälper lite att jobbet på lördag och söndag känns både roligt och utmanande.

Jag förväntas komma med en massa vettigt och inspirerande under helgen. Som förberedelse har jag valt min vanliga strategi: att förtränga det tills jag är där, och sen ta det på känsla. Jag förlitar mig helt och hållet på min oslagbara kombination av intuition och begåvning. Har på känn att jag någon gång kommer att landa på rumpan med denna strategi (skräckscenario: alla pekar på mig och hånskrattar), men jag har bestämt att denna gång är det ett vinnande koncept. Möjligast lite förberedelser = största möjliga öppenhet för alla intryck. Jees.

Inga kommentarer: