onsdag 9 mars 2011

Princess in hiding

Hahaa, jag har hittat ett hemligt ställe på konsis där jag kan sitta och jobba ostört mellan varven. Najssi-snajssi. Nu tänker ni antagligen mörk, undanskymd vrå bakom ett tungt draperi men nej. Här är ljust och stort, och utsikten är nästan 180 grader bred. Huipp.

Jag känner att jag utstrålar sån där "Maybe it's her, maybe it's Maybelline" -fräschör idag. Det måste vara gravidhormonerna, håret är nämligen otvättat och jag har bara lite mineralpuder och mascara i fejset. Vem vet, kanske jag bara utstrålar detta någonting inåt och det enda folk ser i verkligheten är den vanliga Heidi ("tycker ni inte att hon har blivit ganska tjock?"), utan aura eller rosigt lyster. Skitsamma. Solen skiner, det är vår i luften och jag är glad.

P.S. Intresseklubben, fram med I-Paden eller vad ni nu använder för att anteckna med nuförtiden: igår, alltså på fastlagstisdagen, åt jag min tredje fastlagsbulle för i år. I fjol åt jag exakt noll Runebergstårtor, noll fastlagsbullar, ingen pascha, ingen memma, inga Valborgsstruvor, nada de nada. I år ska det bli bättring. Okej, förutom Runebergstårtorna då, meni jo. De är dessutom fortfarande äckliga.

Inga kommentarer: