söndag 30 januari 2011

Komplimangfail

Det var eoner sedan någon visslade åt mig men idag hände det, på perrongen i Hfors. Herren i fråga var i femtioårsåldern typ, och antagligen helt snyggt saltochpepprig under baskern eller vad han nu hade på sig. Vet inte, bryr mig inte. Jag skulle kanske ha vänt mig om och belönat honom med ett kokett leende (jag är helt för uppskattning mellan kvinnor och män, bara det görs med respekt och raffinemang), MEN: han begick tyvärr Det Kapitala Visselmisstaget: han visslade åt mig som om jag vore en hund. På allvar, snygg kvinna-vissling här, hundvissling här. De är diametralt motsatta. Det ska INTE låta som: Här, Fifi, här! För fan. Män i detta land. Att jag kan bli irriterad.

4 kommentarer:

jro sa...

Suck. :)

Men superkiva att du kom på konserten, så roligt att se dig i publiken!

Prinsessan Heidi sa...

Tack för konserten, den var jättefin och jätteväl uppbyggd!! Och så fick jag träffa en massa härliga vänner på köpet :)

Henrik Peltonen sa...

Skicka dom bara hit till spanien för att lära sig från våra äkta byggarbetare. Dom e ju proffsiga här sidu...

Prinsessan Heidi sa...

Byggarbetare??! "Ese culooo..." "Venpacá rubiaaa..." Tacknejtack ;) Jag skulle hellre skicka dem på intensivkurs bland bildade spanska äldre herremän, DE kan konsten att säga något uppskattande på rätt sätt.