fredag 14 januari 2011

Döcoola jag

Fredagkväll, pläns: Har tackat nej till inbjudan att följa med J på någotslags "mottagning" på Aboa Vetus där självaste kulturministern agerar värd. Kunde visserligen vara potentiellt lite spännande och till och med kul, men jag kan ju rycka nonchalant på axlarna och konstatera att jag kan fixa bättre program. Eller alternativt erkänna att jag ännu inte är frisk och har konsert på söndag. Rösten kommer först. Och i all ärlighet, min erfarenhet av dylika mingelfester är att de är rätt så tråkiga. Så ingen representationsfruroll för mig idag (huuuu... vilket ord dessutom, och vilka associationer det väcker). Däremot kommer jag att synas på Robert's Coffee i sällskap av en höggravid väninna strax före klockan sex. Värsta rövarlivet det här.

Inga kommentarer: