fredag 14 januari 2011

taktisk planering ger resultat

Hej. Minns någon av er en Facebookstatus jag skrev före nyår, om att jag tänker strunta i nyårsrean?

(...)

Alltså det var ju en taktik förstår ni. Taktiken heter Skriv Ett Statusmeddelande Om Att Du Inte Tänker Shoppa Medan Rean Pågår. Taktiken är helt foolproof och leverar garanterat. Resultatet är att varje gång du går i en butik i andra ärenden så praktiskt taget hoppar alla möjliga härliga kläder och väskor och stuff i famnen på dig. Just det. Det var helt planerat det här.

Ja, två hundralappar plus växel flög sin kos idag efter bion, på Wiklund (där jag aldrig brukar shoppa, trodde det var safe liksom att gå in där och handla lite vitaminer).

Det som gör mig på så gott humör just nu är att bl.a. några ljuvliga koftor har flyttat hem till mig. Och med handen på hjärtat hjälpte det också att jag såg bra ut i spegeln i provningsrummet.

Inga kommentarer: