onsdag 20 oktober 2010

den entusiastiska koristen

Något jätteroligt närmar sig... Exaudiohelg! Hurra hurra hurra! Ny repertoar, många kära vänner, Helsingfors... alltså jeij!!

Nu ska jag göra ett yogapass och sen försöka samla ihop lite entusiasm för kvällens körövning, första Schnittke-övningen med Key. Eller rep, som de säger i Sverige. Jag gillar faktiskt repetition, rep, bättre (vi snackar ju också om genrep). Men faktum är att vi håller körövningar i Finland, inte körrep. Må det vara så då.

Jee, Schnittke... jeij. Ish. Det är för tidigt för att jag ska vara helt såld ännu. Men musiken är häftig. As in megasvår. As in next to frikkin' impossible. Så om jag ska vara positiv får jag väl säga att "det är trevligt med utmaningar!"

Och om jag ska vara ärlig så vill jag få det här undanstökat så det ska bli fredag fort, för på fredag övar vi med Exaudio. So sue me. Exaudio är bäst!

1 kommentar:

jro sa...

Jaaaa! Jag är också helt megaivrig!!