måndag 25 oktober 2010

Va - men... är det över ren?

Ungefär så där känns det idag. Vilken kompisabstinens jag har haft alltså, och va härligt det var att få träffa alla mina underbara vänner i kören Exaudio! Nu blir det värsta abstinensen igen men lyckligtvis kommer ganska många av dem till Åbo lagom till adventskonserterna i domkyrkan. Jag är SÅ redo att sitta i publiken i år! Vemodet av att inte vara med och sjunga får jag leva med. Förresten så får ju publiken sjunga med i Hosianna så det är lugnt.

Det var så kiva att vara i Helsingfors också, särskilt i Ulrikasborg och alldeles särskilt i det vackra höstvädret. Sånt här borde jag göra oftare. Men när ska tågbiljetterna bli billigare så att man kan ta tåget utan att ge ifrån sig ett stön? Det suger att punga ut 60 euro varje gång. Vem tror de att jag är, Kroisos?

On the bright side: jag har "shoppat" en massa kläder hos Camssan utan att betala en cent. Hon är tjejen med världens coolaste kläder. Till och med sånt som hon gör sig av med är coolt. Jag som älskar att fynda i secondhandbutiker var helt i extas. I tell you, this is THE way to shop.

1 kommentar:

Cam sa...

hihi, kul att du gillade kläderna :) och det var härligt att ses ♥