måndag 7 juni 2010

random svammel

Huj, jag märkte just att det här håller på att bli värsta DF-bloggen. "Den Duktiga Flickan berättar om hur duktig hon har varit"eller "Den Duktiga Flickan är lite för duktig och behöver avreagera sig på bloggen" eller "Den Duktiga Flickans duktighetsbravader". Nej - nej - NEJ. Omstart!

Alltså inget fel på att få saker gjort och känna sig nöjd, det är ju en av de mest primitiva känslorna vi har kvar. Men sirni för den Duktiga Flickan räcker det inte, hon måste få skryta lite också. Så hon får beröm och klapp på huvudet. Duktig flicka. That's me in a nutshell.

Fast egentligen så har jag ju sagt att jag är "nöjd med vem jag är nu", "och jag blev så här och det är helt okej". Trettioårsgränsen, ni vet. Så kanske jag ska sluta vara så självmedveten (my BIG issue) och bara vara. Tillåta mig själv att vara den jag är och gå med på att jag inte är perfekt på något sätt.

Ha! Nu blev det här värsta filosofbloggen istället. Här är vi minsann inte inrutade i något mönster utan byter koncept med friska tag.

Okej, jag ger mig nu.

Inga kommentarer: