onsdag 9 juni 2010

mind over body

Det här med tidig uppstigning på morgon börjar bli svårare och svårare. Dålig vana eller ålderstecken? Hej, vart försvann min morgonenergi? VEM TOG DEN?

Insikten om att denna dag MÅSTE inledas med motion om den överhuvudtaget ska funka ledde till att jag igår bad J säga högt "du ska stiga upp klockan sju imorgon och motionera". Som tur är man mogen och självständig och kan fatta egna beslut och stå fast vid dem. Jag lyckades - med nöd och näppe. Tack och lov har man tränat hela livet med att ta på sig kläder så att det sker mer eller mindre automatiskt fast man i princip fortfarande sover.

Trots den tröga starten var stavpromenaden just vad jag behövde. Men herregud jag höll på att snubbla över stavarna två gånger. Morgonpiggheten, koordinationen... what's next?

Strunt i det. Här ska det motioneras och ätas sunt och skaffas bikinikropp. För det är somaaar!

Inga kommentarer: