fredag 11 juni 2010

skaka rumpa

Efter sisådär ett år av hemmaZumba provade jag på ett pass med instruktör igår. Hjälp, vilken workout! Den fick mina svettiga och energiska hemmapass att kännas som söndagspromenader. Men oj, va kul!

Finns det månne något annat sammanhang där man känner sig lika utanför och weirdo som när man kommer till en ny gymgrupp? Låter det bekant? Vet inte vilka fantastiska förväntningar jag hade om deltagarna men de föll pladask ner i besvikelsens djupa klyfta. Random samling sminkade damer med dyra outfits och noll lust att svettas. Kände mig som värsta göken med mina mjukisbyxor i stark orange och min klargröna topp, allt annat var svart och grått och matchy-matchy. Strunt i dem, jag tog i ordentligt och lät energin flöda. Vilket resulterade i att jag höll på att dö. Tuffa tag, minsann. Men najs!

När passet var slut frågade instruktören: Siis KUKA sä olet? Ootsä ohjaaja? Tosi hyvin vedit! Yes, I can shake booty. Det är väl inte alla som kan det.

3 kommentarer:

Cam sa...

haha, super! var nånstans va du på zumba?

Prinsessan Heidi sa...

En ny Zumbastudio som finns på Slottsgatan 61, nära Sigynsalen. Helt najs :)

Citronpeppar sa...

Haha, helt huippu! :) Hoppas bara ni slapp skaka rumpa till tonerna av Sean Banan..
Kram!