lördag 11 juli 2009

Heidi, 9 år gammal

Nu stjäl jag en idé av Hansel von Schwering:

1988, sommar, datum oklart:

"Kära dagbok
Nu ska du få höra vad som hände i simskolan. Det var mycket kallt hela tiden. Men ändå var det sommar. Vattnet kändes varmt. Men när vi skulle simma andra gången sa lärarn att bussen skulle komma snart. Vi blev besvikna. Vi klädde på oss det fortaste vi kunde.
PS: jag hann till bussen!"

"Kära dagbok
När min lillebror var 5 år så sket han i byxorna. Nu är han 6 år och tror att han kan bestämma över sig själv. Det är svårt med honom. Han lyder nästan aldrig. Det blir nog bättre.
Kära dagbok en annan gång skriver jag mera."

"Kära dagbok
Jag har haft väldigt sjukt i ena örat sista tiden. Det har varit hemskt. Men så märkte pappa att det fanns papper i båda öronen. Han tog bort pappret och örat blev genast lite bättre.
Kära dagbok en annan gång skriver jag mera."

2 kommentarer:

jro sa...

Hahahahaha, alldeles underbart! Som storasyster känner jag igen det där med småbröder som det är svårt med :D Hihihihihi! Jaa-a. Inte är det lätt att vara 9 år inte! :)

Ha en skön sommarhelg! Min semester har börjat idag, och det är underbart! Kram Jro

Hanna sa...

hahaha! Vitsi så bra!