fredag 10 juli 2009

I got talent

Ibland är det härligt att sjunga fast man är lite halvrostig och rösten inte sitter, om det är goda vibbar och inspirationen flöder. Juhuuu, övningen med S&P räddade min annars ganska rutintrista dag. Inspelning om en vecka, hörni. Tänk att allt började för fyra år sedan inför en kvartettävling, halvt på skämt, halvt på allvar. Sedan dess har vi varit på hur många keikkor? Många! Vi e praa.Men inte trodde jag då att vi någonsin skulle få pengar för att spela in material. What's next? En musikvideo, konserturné, Sverigebåtarna, Bettina? Uncle K tyckte helt på allvar att vi skulle delta i Talent Suomi. Öh, säger jag. Vi är visserligen helt fenomenala (hej, det här är min blogg och jag får ösa blommor över oss bäst jag vill) men vi är också fyra tjejer med egna liv. Livet som artist är hårt. Livet är för övrigt hårt för oss vanliga dödliga. För mig finns musiken till för att göra livet lättare, inte hårdare. Sen kan man dagdrömma helt fritt, det är gratis och jättebra avkoppling. Ok, på gränsen till svammel nu, ser jag. Tror jag ska vika tvätt och se på film och varva ner för idag.

Inga kommentarer: