måndag 13 juli 2009

Fat camp island

Jag börjar inse att livet på en holme har vissa följder. Cirklarna rubbas riktigt ordentligt. I klartext: ingen riktig motion. Med riktig motion menar jag motion med rejäla mängder svett, stön och flås. Det närmaste jag åstadkommer här på holmen är vedhuggning, och det är visserligen fasligt tungt men jag är tills vidare så urusel på det att det halva tiden går ut på att försöka sikta rätt. Någon svett har jag inte lyckats frammana ännu men vedhuggningen visade sig vara ett ypperligt sätt att få stenhårda muskelknutar i ryggen. Hur jag än spände mina hårt förärvade Pilates-magmuskler. Och på tal om Pilates så var den fina planen att fortsätta göra mina övningar här, och jag har kommit så långt att jag har konstaterat att jo, det var en fin plan och nu är det mindre än två veckor kvar tills vi åker härifrån. Hinner med andra ord ännu, no sweat. Under tiden har jag rott fram och tillbaka mellan udden och holmen och spänt magmusklerna och det räknas ju nästan som Pilates. A ver si cuela. Spanskt uttryck som betyder ungefär: "får se om någon köper det här."

Summa summarum, jag sitter på en verklig fat camp till holme. Vet inte vad som är mer störande, att jag blir fet eller att jag inte bara kan slappna av och kanske äta lite mindre choklad och kex. Nej, förresten jag vet: båda! Okej. Sluta störa sig på tjafs, koncentrera sig på att njuta av sommaren medan den varar, äta mera grönsaker. Sounds simple enough.


Inga kommentarer: