tisdag 14 juli 2009

duktiga vi

Som ett litet tillägg till mitt förra inlägg om motion: idag har jag burit gamla tegelstenar från högen bakom huset till traven nere vid vattnet. Tegelstenarna har varit en skorsten men den klarade alltså inte av brandinspektionen utan måste rivas. Nu ska tegelstenarna få bli något nytt, det lär finnas planer på att mura en grill. Men det här ska man inte hänga upp sig på, på den här holmen finns en massa planer som fortfarande hänger i trädtopparna och väntar på att någon ska ta tag i dem. Så det lönar sig inte att tänka att detta sorterande av tegelstenar i olika högar och bärande av tegelstenar från ett ställe till annat och staplande av tegelstenar i semisnygga travar tjänar något ändamål. Annat än att höja pulsen lite. Så det var vad jag gjorde, och bra motion var det. Duktiga jag. Nu ska vi äta korv för J blev "distraherad av folkmängden i butiken" och hittade inte på något annat. Detta förlåter jag honom mer än gärna för han har gjort en massa på båten och nu är den klar att sjösättas. Han har slipat, målat, plastat, sopat, målat igen. Hans aktier har skjutit upp i skyn, faktiskt. Duktiga J.

Inga kommentarer: