söndag 14 juni 2009

A wee bit tired, but otherwise ok

E tillbaka från Skottland. Resan var 'kin fantastic. Vi såg smaragdgröna berg, vackra dalar och glittrande sjöar och bodde på helt otroliga B&B:n med superba frukostar. Första B&B:n, i Glasgow, var ett av de mest memorabla ställen jag någonsin har bott på. Jag har aldrig, jag upprepar, aldrig sett en bostad som är så inredd som denna var. Hela huset var som en vacker och överdekorerad gräddtårta inuti, and I loved it! Vi gick omkring och tittade och bara fnissade (hoppas att värdinnan inte hörde, för hon var en ängel). Jag glömde att ta vettiga foton men här finns några:

http://www.scotland2000.com/flowerhouse/morephot.htm

Och frukostbrickan, den var inte av denna värld. Visste ni att man kan ha toasthållare av porslin? Som ingår i en målad servis så att allt matchar? Jag har heller aldrig fått broderade servetter till frukost. Eller fått frukost på sängen efter att ha sovit i krispigt vita, broderade lakan av egyptisk bomull. You get the picture.

Så nu är det tillbaks till verkligheten, kadonks. Som tur har jag bara pikilite jobb imorgon, först på tisdag blir det business as usual.

1 kommentar:

Jonna sa...

Welcome back, dearest!