onsdag 4 februari 2009

sånger i huvudet

Ett tack till H, tipset funkade :) Det är ganska roligt att hålla en körövning men helt utmattande ibland. Särskilt om man inte är så jätteduktig på piano och måste sätta på ett extra kol för att klara av koncentrationen. Och ändå såsar man. Bättre sagt, ändå såsade jag. Men nu har jag ett nytt favoritstycke inför jubileumskonserten, Jukka "The Joiku" Linkolas Work Song. Rytmer och saftiga ackord, det är min grej. Vi kom igenom den igår, men klapp och stamp och fingerknäpp och allt, wohoo. Jepp, that's me, total körnörd.

Nu har jag typisk dagen-efter-körövning-känsla. Musiken bubblar i mig och jag tycker att det är så onödigt att måsta jobba. När jag en gång känner för att öva och kolla på noter och göra arr och ha mig. Men nä, arbetsdeadline idag klockan tre. Hjälps inte att klaga, bara att sätta igång.

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad kul att det gick bra! Jå, visst e det lite kul nog att leda körövningar ;) fast jag håller med dej att det är rätt utmattande, också för en som vid det här laget har hållit ganska många körövningar :D