torsdag 29 januari 2009

tanter och Marimekkokläder

Även jag måste haka på trenden och nämna saker som stör mig:

- tanter som sitter längst bak i biosalen och pratar högljutt. Alltså förlåt? Man köper en biobiljett för att se en film men sitter och pratar så att alla hör?
- dåliga TV-program som bara handlar om att göra pengar på att blotta människor då de är trötta, nervösa, lider av sömnbrist eller annars mår dåligt.
- Sär. Skrivning. Jag ser rött.
- Dåliga översättningar gjorda av lata människor som inte bryr sig.
- butiker som säljer torrt och sunkigt lösgodis. Godis ska vara gott!
- tanter i konspikuösa Marimekkokläder. Fråga inte.

Hej, det här var ganska skönt. Terapeutiskt! Nu är jag redo att fortsätta jobba. Statsrådets skrivelse till Riksdagen om ett förslag till Europaparlamentets förordning bla bla bla. Yei, lucky me!

3 kommentarer:

Cam sa...

ja, håller definitivt med om att torra karkkisar är kanske det onödigaste som finns på denna planet. det känns liksom inte värt det att ha dem fastnande runt rumpan om dom inte ens smakar gott:)

jutz sa...

jag håller däremot helt med om de där marimekkotanterna! O visst e bloggandet terapeutiskt!

Powderbunny sa...

Joo, jag har också ett tudelat förhållande till marimekko just pga av dessa tanter, -och sen deras yngre counterparts (om jag nu får vara lite fräck:) finlandssvenska lågstadielärare!!!

(Men sen kan jag nog tycka att min mamma ser bra ut i marimekko :) men å andra sidan är det inte frågan om hela kollektionen utan en och annan grej...)

Kanske man helt enkelt borde införa en kvot på antal MM-grejer som man får köpa per år??
Som ett omvänt stankundskort, dvs ju mer du köper, desto mindre får du köpa :) dvs, köper du unikko-gångstavarna (värda 90 poäng) får bara köpa en tasaraita skjorta (värd 10p) eller två jokapoika skjortor (värda 50p/st)/år

:)