måndag 10 november 2008

Utsikt från kafferummet

Killarna på Philips ska ändra om i vårt arbetskyffe så jag har laptopen med till det "bättre" kafferummet med utsikt mot havet. Vitsis vitsi. Ca fem hundra meter bort ligger en underbar sandstrand med palmer och buskar. Havet glittrar blått och himlen är disigt ljusblå. Och jag sitter här inne och vet att när vi äntligen är klara för idag är det redan natt. Detta är inte najs, detta är definitivt bajs. Men hej, jag är här för att jobba, prestera, leverera. Så jag tar vad jag får: en utsikt från ett kafferum och KANSKE en stund i solen efter lunch OM vi hinner. Coz we're on the clock, people! Idag skaskaska vi bli klara med användargränssnitt A för imorgon MÅSTE vi börja på användargränssnitt B. Så jag sitter och försöker väga faktor tid mot faktor språkriktighet. Inte det lättaste alla gånger. Bara att försöka sitt bästa och vara nöjd.

Det ryktas att vi kanske slutar tidigt idag, weeehooo! För då ska vi shoppa!

1 kommentar:

Cam sa...

auch! så där får man ju bara inte göra ju! Tvinga en att titta på stranden och låsa in en i ett kontor, det är ju nästan kriminellt!

Du verkar ha det riktigt trevligt där iaf:) Stor kram, ses snart!