fredag 16 oktober 2015

Teori och praktik

Ni vet vart det här är på väg. Teori och praktik. Nicka bara roat den som känner igen sig.

Teori:

Jag ska skippa, ba totalt hejdåa och hädanefter leva glad och munter utan, SOCKRET. För att det är så mycket lättare att hålla humöret jämnt utan det, och den senaste forskningen tyder på att socker är boven bakom kronisk inflammation som typ är orsaken till allt ont, och för att jag kan och vill. För att det är typ det enda som jag på riktigt kan ta kontroll över just nu.

Praktik:

Har just ätit en halv påse Pirkka Toffeenmakuinen suklaavohveli. För att jag kunde och ville. Läs: För att det fanns en halv påse kvar i skåpet.

Vill inte tänka på vad som hade hänt om påsen hade varit oöppnad och innehållet hade varit det dubbla. Don't go there.

Teori:

Jag tänkte sy lite piffiga gardiner till köket va. Och en fin gardin till Julias och Victors rum också, hittade ett så fint tyg. Och så tänkte jag fixa lite foton upp på väggen i snygga ramar, och träffa en massa kompisar på lunch, och montera barnsitsen på cykeln, styra upp våra loppishögar. Som grädden på moset tänkte jag ta itu med den ständiga, oändliga, permanenta favoriten: organisera notarkivet.

Praktik:

Småbarnsmamma med treveckorsflunsa. Case closed.

Egentligen hade det räckt med att skriva bara småbarnsmamma. Det räcker och blir över, liksom.


Inga kommentarer: