fredag 21 november 2014

Koncentrationssvårigheter

Jag har skitsvårt att koncentrera mig just nu. Här sitter jag instängd i bankvalvet hos min uppdragsgivare och ska översätta x antal hemliga rader för att hålla tidtabellen, och det enda jag kan tänka på är:

- kvällens keikka på slottet, då jag ska vara en annan historisk figur än vanligt och sjunga andra sånger än vanligt. Kan jag sångerna utantill? Nej. Kan jag dialogen? Nej. Men lugna puckar, det finns mååånga timmar att öva ännu.

- att jag imorgon har min första riktiga konsert som dirigent för Kulkuset, och på något sätt ska jag samla mig, fylla mig till bredden av inspiration och humör, och dra showen. Men hej, det är imorgon.

- att det är lite absurt att jag ska göra allt det här, då jag fortfarande lider av zombiehuvud efter en veckas hostande om nätterna, trots att jag de senaste nätterna har lyckats sova sisådär. By the way, Codesan, I love you.

- att jag ännu igår satt och kände mig totalt uppgiven över detta med konsertdress. Tygerna jag beställde till en ny klänning kom aldrig, alltså på riktigt. Beställ tyger från kankaita.com på egen risk, ni är varnade. Sen gick jag till Eurokangas, presenterade modellen och bad om råd. En massa folk i kö, otålig stämning, men jag hade en mission och tänkte inte gå därifrån utan tyg till min klänning. Så kom en varuvagn inrullande och där! Där fanns plötsligt en rulle tyg som var perfekt på alla sätt, och som var det enda i hela affären som passade till överdelens tyg. Ett av mitt livs märkligaste och lyckligaste sammanträffanden, kändes det som, fast jag knappt lyckades manifestera min lycka på utsidan, så trött var jag, Försäljerskan var däremot eld och lågor. Nu finns tygerna hos sömmerskan och det är minst sagt pirrigt. Men imorgon får jag lov att bära en lånad gravidblåsa. Den är helt fin den också.

1 kommentar:

Cam sa...

Tack för varningen om tygbutiken! Jag har funderat på ibland om jag skulle beställa något därifrån, så nu vet jag att jag inte ska göra det!