onsdag 8 oktober 2014

Dagens

Dagens nyhetstelegram:

En vägg i vårt hem är nu turkosa. Det väntade ni er inte, va? Bilder följer.

Jag ska prata med en psykolog för första gången i mitt liv idag. Som tur har jag sett hur man gör på TV, annars skulle spänningen ta kål på mig.

Det är bara några dagar kvar tills vår dotter fyller tre. Vi kommer att fira denna händelse med tårtbak, städning, ballongblåsning och räkning av sittplatser i vårt vardagsrum. Ja, och kalas på söndag förstås.

Jag har jobbat för mycket under hösten och måste nu jobba lite extra mycket för att kunna betala två jättefeta förskottsskatterater i november och december, Ingen god gärning går ostraffad. Som tur har jag min järnhårda Excel-ekonomitabell, som fixar det mesta. Och jag är fortfarande min egen chef. Och det känns fortfarande bra.

Jag har två konserter på kommande och ingen klänning som passar min växande mage. Det här, som ni säkert förstår, är ett PROBLEM. Men problem är till för att lösas, och jag tänker lösa det med hjälp av en sömmerska. Bara det inte blir för dyrt.


Inga kommentarer: