måndag 24 mars 2014

vårtecken

Det här vårljuset är det bästa, det BÄSTA I tell you.

Inte att undra på att man plötsligt har lite - pikilite - energi till övers, och börjar överväga att påbörja alla möjliga projekt. Det säger sig självt att steget från "överväga" till handling är ett jättekliv, men jag myser inombords åt det blotta faktum att hjärnan ens orkar fundera på den nivån. Det känns som att vakna till liv, lite.

Jag plockade faktiskt ner vår sorgliga ursäkt till dörrkrans (den första krans jag någonsin har bundit, och resultatet är därefter) för att bättra på den en aning. Handling, ha! Men där ligger den på matbordet, samma bord som upptas av datorn och kalendern. Nu är det bara så att datorn vinner uppmärksamhetstävlingen varje gång, för mina deadlines sköter inte sig själva. Gu så skönt de sku vara, nu fick jag något drömmande i blicken.


Inga kommentarer: