torsdag 13 mars 2014

Magiska mars

Eftersom det är mars månad på gång, månaden då jag fyller 35 år, så har jag förklarat mars till födelsedagsmånad.

I tisdags firade jag genom att gå in på Akademen och köpa hjärngodis (en Marian Keyes och en Iain Banks, irländsk chicklit och engelsk space opera. Löööv.).

Igår firade jag genom att ta ledigt. Ledig onsdag, det är bara så bra att det borde vara obligatoriskt. Ledig onsdag och tupplur efter maten, people. Skulle jag någonsin välja att röra vid politik med något annat än en fem meter lång pinne är det dessa två frågor jag skulle vilja driva igenom.

Vad gör jag när jag har hela förmiddagen och halva dagen för mig själv? Jag blir jag igen. Jag läser bok, tittar på gamla musikaler och äter godis. Kyllä. Jag svär att jag blir tio år yngre när jag får sitta och äta frukost med en bok. Så jag läste på mitt hjärngodis och sen tittade jag på An American in Paris medan jag letade fram en massa fakta om filmens musik, skriven av George Gershwin, på paddan. Sen... höm. Sen for det lite fel på ledighetsfronten, jag använde en timme på att sortera och kopiera kvitton för skattedeklarationen. Oj då.

För att den här missen inte ska upprepas nästa onsdag, då jag ämnar ta ledigt igen, har jag bokat frissa till denna farliga tidpunkt då det tydligen är frestande att göra något produktivt.

Hoppas ni också har en trevlig mars månad. Njut av ljuset!

2 kommentarer:

Cam sa...

Ja! Födelsedagsmånad ftw!

mamma sa...

Det är mycket klok planering att ha en ha en halv eller en hel dag ledigt för sig själv mitt i veckan. Om än det så skulle medföra lite jobb under helgen eller några längre dagar runt det. Denna heliga ensamtid.