måndag 3 februari 2014

Det kunde bara hända en måndag

Vad är juttun med att skatteverket plötsligt har ändrat sina system? Utan att ens informera mig om varför har de plötsligt fördelat min förskottsskatt helt fel över året. Jag ringde och sade att jag vill ha det som ifjol och alla tidigare år, och att mina inkomster inte har förändrats väsentligt, och jag fick bara svaret
Enligt de direktiv vi har fått får vi inte ändra på raterna, de bestäms maskinellt. Men jag har haft det på ett visst sätt i alla år, senast ifjol, och nu har det plötsligt ändrats. Varför? Det kan jag inte se, jag kan inte se hur du har haft det ifjol. Nå vem kan jag vända mig till för att diskutera det här?
Inte finns det någon du kan diskutera det här med. Jaha, men vem är till exempel din chef?
Inte kan vi ge ut några telefonnummer. Vilket är kriteriet som bestämmer hur raterna fördelas då??
Det bestäms maskinellt, det är en inkomstsiffra men det är bara maskinen som vet den.

Alltså hallååå nu?

Nu överväger jag på riktigt att skriva och klaga, eller åtminstone begära mer information om det här. Jag har ju massor med överflödig tid som bara sitter och väntar på att bli använd, liksom. Det fullständigt skräpar av tom tid i mina hörn, som vi vet.

Nej farao.

Monday with a vengeance - här skulle jag sätta upp en "Keep Calm and ignore the stupid people" -skylt, men inbäddningen fungerar inte. Ja. Och så har jag sockerförbud. Och. Full vecka, igen. Foooort, snälla tipsa mig om saker som får er på gott humör!

1 kommentar:

Cam sa...

WHAT? oj nej jag måste ringa skatteverket genast, har också fått helt tokiga rater.