tisdag 28 januari 2014

Aj

Ibland får mitt annars ganska så stabila självförtroende sig en ordentlig törn. Som när jag utsätts för den alldeles vidriga erfarenheten att se mig själv sjunga på video. Eller när jag får höra något ens lite negativt om mitt sångpresterande. Ni vet de där stackars typerna som, fullt övertygade över sin egen förträfflighet, ställer sig upp framför Idols-juryn, sjunger och sedan får veta att de inte alls är så bra som de trott? Mer exakt uttryckt, att de suger?

I can relate.

Ja. Jag vet att jag överdriver. Och att jag är lite för van vid att få idel beröm, och att det här gör mig gott. Det hjälps inte, det är på riktigt helt hemskt att plötsligt få mattan bortdragen under fötterna och bli påmind om att man (=jag) inte är den gudagåva till konstens värld som jag hade föreställt mig.

[Kadonks!] Välkommen till verkligheten.

Inga kommentarer: