onsdag 26 februari 2014

B to B

Ni vet det lite slitna uttrycket back to basics? Tillbaka till grunderna. Tillbaka till grundteorin, till det elementära. Jovars, det är bra med back to basics. Personligen använder jag det alltid när saker och ting håller på att skita sig.

Dessa har minsann varit tider för back to basics.

Sången, magen, orken, humöret, barnet, ekonomin, repertoaren, målen, planeringen, jobbet, hemmet, garderoben. En strutsmanöver började kännas som en på alla sätt förträfflig idé.

Men ser man på: nu, efter knappa två veckor av bättre kost och lite mer motion så börjar inte bara magen, orken och humöret, utan faktiskt de flesta av de andra sakerna också att kännas bra igen.

Bara det, att något börjar vända åt ett bättre håll eller bara att det slutar gå åt det sämre, jisses vad skön den känslan är.

Och jag vill påstå att snart, snart är det ansiktssolningsväder. Ni vet, man sitter ute på terrassen och må vara hur påbyltad som helst, men ansiktet är i solen och solen känns varm. Då är det vår!

2 kommentarer:

Cam sa...

Ja för ansiktssolningsväder! Väntar så på det! Jag känner också att en strutsmanöver skulle komma väl till pass just nu. Men för mig hjälper det att tänka fem vecor till mammaledighet! FEM VECKOR! Då ska jag vila. arma dagar så jag ska vila. Jag ska vila så mycket att jag vinner guld i vem-som-kan-vila-mest-tävlingen.

Prinsessan Heidi sa...

Det låter så skööönt, som himlen, att maratonvila! Ja, fem veckor går ju i ett huj! :)