måndag 19 augusti 2013

helgens överraskning

I lördags hände en kombo av två väldigt oväntade saker. Sak nummer ett: jag fick gratisbiljett till en fullsatt konsert i konserthuset dit det i princip var omöjligt att få biljetter. Konserten var slutklämmen på Åbos musikfestspel 2013 och det bjöds på Fauré och Debussy och Ravel med en internationell stjärnsolist som gjorde Nordendebyt, en massiv symfoniorkester (åtta basfioler! två harpor och celesta! nio-tio slagverkare! frikkin' vindmaskin!) och Musikhusets kör, alltså hela kolossala faderullan på riktigt. Jag måste hålla för öronen i vissa partier av the grande finale, och jag satt längst bak på sista raden.

Sak nummer två var att jag stod och delade ut flyers efter konserten. Alltså när har jag delat ut flyers? Har jag någonsin delat ut flyers förut? Svaret är (funderar ännu för säkerhets skull): ett klart nej.

Men fem minuter av flyerdistribution var väl värt all denna musik, och jag måste säga att Natalie Dessay infriade förväntningarna med råge. C'est si jolie quand on a ce je-ne-sais-quoi!

Inga kommentarer: